fbpx

היערכות פיננסית לתקופת חיפוש העבודה

תקופת חיפוש עבודה יכולה להיות אחת התקופות המאתגרות ביותר עבור רבים מכם. מעבר לחוסר הוודאות והלחץ הנפשי הכרוכים בתהליך, המצב עלול להיות מורכב אף יותר כאשר מדובר בקשיים כלכליים. כשמקור ההכנסה הקבוע נעצר בפתאומיות, שמירה על יציבות פיננסית הופכת למשימה קריטית עבורכם.

אולם, גם בתקופה מאתגרת זו, ניתן לנקוט בצעדים אשר יקלו על ההתמודדות הכלכלית שלכם ויאפשרו לכם לצלוח את הדרך ביתר ביטחון. היערכות מוקדמת, תכנון פיננסי מושכל ומודעות למקורות תמיכה זמינים, הם המפתח עבורכם להתנהלות מיטבית במהלך חיפוש העבודה.

במאמר זה נפרוש מגוון טיפים מעשיים ועצות מועילות, שמטרתן לסייע לכם לגבש תוכנית פעולה כלכלית אפקטיבית לתקופה זו. נעסוק בדרכים שבהן תוכלו לצמצם הוצאות ולחסוך, ביצירת תקציב מציאותי שתואם את הצרכים הייחודיים שלכם, ובאפשרויות העומדות בפניכם לגיוס מקורות הכנסה נוספים. כמו כן, נסקור את מערך הסיוע והתמיכה העומד לרשותכם, החל מגורמים ממשלתיים וציבוריים ועד ארגוני מגזר שלישי ועמותות.

בעזרת הכלים והידע שתרכשו כאן, תוכלו להרגיש מצוידים ובטוחים יותר להתמודד עם האתגרים הכלכליים בתקופת חיפוש העבודה. זכרו, אינכם לבד במסע הזה. בכוחות משותפים, תכנון נכון ונחישות מצדכם, תצליחו לצאת מחוזקים מהתהליך ולהגיע אל היעד המיוחל – מציאת עבודה מספקת ואיתנה פיננסית עבורכם. בואו תיישמו את הטיפים הבאים כדי להגשים זאת.

צמצום הוצאות

צמצום הוצאות הוא אבן דרך חשובה בהתנהלות הפיננסית בתקופת חיפוש עבודה. כדי לעשות זאת ביעילות, עליכם לבחון את הרגלי הצריכה שלכם ולזהות את התחומים בהם תוכלו להדק את החגורה מבלי לפגוע באיכות החיים בצורה משמעותית.

ראשית, מומלץ לעבור על כל המנויים והשירותים הקבועים המחויבים מחשבונכם ולבדוק אילו מהם אינם הכרחיים בעת הזו. שירותי בידור כמו חבילות כבלים יקרות, מנוי לחדר כושר, מסעדות או מועדוני לילה, יכולים להיות מוקפאים זמנית עד להתייצבות המצב. לעיתים, עצם הפנייה לספק השירות בבקשה להקפאה או הנחה בגין המצב יכולה להיענות בחיוב.

בתחום הצריכה השוטפת, בחנו את האפשרות לעבור זמנית לרכישת מוצרים בסיסיים ולהימנע ממותגים יקרים. סופרמרקטים מוזלים, שווקים ורשתות המציעות מוצרים בלי מותג, יכולים לתרום רבות לחיסכון בהוצאות המזון. כדאי גם להשוות מחירים בין נקודות שונות ולתכנן את הקניות בהתאם למבצעים ולהנחות המוצעות.

בכל הנוגע לפנאי ובילויים, גלו יצירתיות ומצאו אלטרנטיבות חסכוניות יותר לפעילויות השגרתיות שלכם. החליפו ארוחה במסעדה בארוחה ביתית עם חברים, או צאו לבילוי בטבע במקום הוצאה של סכומים גבוהים על פעילויות יקרות. ספריות ציבוריות, הופעות והרצאות חינמיות ואירועי תרבות מוזלים יכולים להוות תחליף נהדר לאפשרויות בתשלום.

לבסוף, שקלו שימוש בתחבורה ציבורית או שיתופית, אם הדבר מתאפשר באזור מגוריכם. לעיתים, הוצאות על רכב פרטי (דלק, ביטוחים, תיקונים וכו’) מהוות נתח נכבד בהוצאות ויתור זמני על שימוש ברכב יכול להביא לחיסכון משמעותי. אם אתם חייבים רכב לצורכי חיפוש עבודה, נהיגה מרוכזת לצד ימי עבודה מהבית יכולה להוות פשרה טובה.

זכרו, צמצום הוצאות אינו חייב להיות כרוך בוויתורים כואבים. נקיטה בפעולות קטנות, ניצול הזדמנויות לחיסכון ובחינה מחודשת של הרגלי הצריכה, יכולים לסייע משמעותית בשמירה על יציבות כלכלית בתקופה זו, עד למציאת מקור הכנסה קבוע בהמשך הדרך.

יצירת תקציב מותאם

תכנון תקציב הוא כלי חיוני בניהול הפיננסי התקין בכל עת, ובמיוחד בתקופות של אי-ודאות כלכלית כמו במהלך חיפוש עבודה. יצירת תקציב מפורט ומותאם אישית תאפשר לכם להתחקות אחר תזרים המזומנים, להתכונן מראש לתרחישים שונים ולקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע להקצאת המשאבים הזמינים.

השלב הראשון בבניית התקציב הוא לרכז את כל מקורות ההכנסה הצפויים. אלו יכולים לכלול דמי אבטלה, פיצויי פיטורין, חסכונות צבורים, השקעות, תמיכה כספית מבני משפחה או כל מקור אחר שיכול לספק לכם הכנסה בטווח הקצר. חשוב לשים לב לכך שמדובר בהערכה ולהביא בחשבון שינויים אפשריים בזמינות או בסכומים.

לאחר מכן, עליכם להגדיר את כלל ההוצאות הקבועות שאינן ניתנות לדחייה או לוויתור. בין אלו ניתן למנות הוצאות כמו שכר דירה, תשלומי משכנתא, חשבונות חשמל ומים, תשלומי ביטוח בריאות וביטוחים אחרים, תשלומי חובה נוספים כמו מיסים וכו’. סכמו את ההוצאות וודאו שהן אכן בגדר “הכרחיות” עבורכם.

השלב הבא הוא לקחת את ההכנסות המשוערות, להפחית מהן את ההוצאות הקבועות, ואז להתחיל בחלוקת התקציב הנותר לקטגוריות הוצאה נוספות על פי צרכים וסדרי עדיפויות אישיים. למשל – מזון, תחבורה, תקשורת, בריאות, חינוך, פנאי וכו’. נסו להיות פרקטיים ולצמצם הוצאות במקומות שפחות קריטיים כדי להבטיח שתוכלו לעמוד ביעדי התקציב לאורך זמן.

לבסוף, הקפידו לנהל מעקב שוטף ויסודי אחר ההכנסות וההוצאות בפועל. בדקו אם אתם עומדים במסגרת התקציב שהצבתם ובצעו התאמות במידת הצורך. ישנם כלים דיגיטליים רבים היכולים לסייע בכך, החל מקובץ אקסל פשוט ועד אפליקציות ותוכנות ניהול תקציב מתקדמות. מצאו את השיטה המתאימה לכם ביותר והתמידו בה.

זכרו, תקציב אפקטיבי הוא כזה שמותאם למציאות חייכם, מאפשר לכם גמישות מסוימת אך גם מציב יעדים ברורים. עם בקרה נכונה והתאמות לאורך הדרך, תוכלו להימנע ממצבים של גירעון וחריגות ולשמור על המשאבים החיוניים עד לחזרה למעגל העבודה.

חיפוש מקורות הכנסה חלופיים

בתקופת חיפוש העבודה, עבודה זמנית יכולה להיות פתרון מצוין ליצירת מקורות הכנסה חלופיים ולגישור על פערים כלכליים. מלבד ההיבט הפיננסי, עבודה זמנית מאפשרת גם שמירה על שגרת יום פרודוקטיבית ומונעת הפסקה ממושכת מדי בעולם העבודה.

ראשית, שקלו חיפוש עבודה זמנית בתחומי העיסוק הקודמים שלכם. פנו לחברת כוח אדם כמו שלנו, המתמחה בהשמות קצרות טווח בתחומכם והביעו נכונות לקחת חלק בפרויקטים או מילוי מקום זמני. העובדה שכבר יש לכם ניסיון וידע בתחום יכולה להיות יתרון משמעותי. בנוסף, עבודה זמנית בתחום עיסוקכם תסייע לכם לשמור על הרצף התעסוקתי בקורות החיים ולהרחיב את רשת הקשרים המקצועיים.

לצד זאת, אל תתעלמו גם מהזדמנויות לעבודה זמנית מחוץ לתחום הקריירה המרכזי שלכם. תקופה זו יכולה דווקא להיות הזדמנות מצוינת לחקור תחומי עניין חדשים או לרכוש ניסיון במיומנויות שונות שיכולות להיות רלוונטיות גם בהמשך דרככם. למשל, עבודה בתחומי שירות, מכירות, הדרכה, עבודה מהבית ועוד. היו פתוחים לאפשרויות מגוונות ובחנו כל הצעה לגופה.

חשוב גם לנצל את הכישורים והיכולות הקיימים שלכם לטובת עבודה זמנית. אם אתם דוברי שפות, שקלו עבודה כמתורגמנים או קריינים. בעלי כישורים טכניים יכולים להציע שירותי תמיכה ותחזוקה, בעלי תארים אקדמיים יכולים לסייע בעריכה ומחקר, וכן הלאה. חשיבה יצירתית והתאמה של יכולותיכם לצרכים הקיימים בשוק יכולים לפתוח בפניכם הזדמנויות רבות.

העיקרון המנחה צריך להיות שילוב אופטימלי בין הצורך הכלכלי לבין התאמה לכישורים וליכולות. עבודה זמנית שדורשת מכם מאמץ רב מדי או גורמת לתסכול עלולה להקשות על תהליך חיפוש העבודה. מצד שני, עבודה שתורמת לתחושת הערך העצמי ומספקת אתגר מסוים יכולה דווקא לתת רוח גבית ולהעצים את תהליך חיפוש העבודה הקבועה.

זכרו, עבודה זמנית בתקופת חיפוש עבודה יכולה להיות הרבה מעבר למקור הכנסה גרידא. מדובר בהזדמנות לצמיחה, לימוד ורכישת ניסיון בדרך למשרת החלומות. גשו למשימה בראש פתוח ובגישה חיובית, ואל תתפשרו על תנאים הוגנים ועל שמירה על איזון נכון בין העבודה הזמנית למשימת חיפוש העבודה העיקרית.

מיצוי זכויות ומענקים

בתקופת חיפוש עבודה חשוב מאוד להכיר את מגוון הזכויות והמענקים העומדים לרשותכם ולפעול למיצוי מלא שלהם. מדובר במשאבים כספיים שיכולים להוות גורם מסייע משמעותי בניהול ההוצאות השוטפות ובהקלה על הנטל הכלכלי עד למציאת עבודה חדשה.

ראשית, מומלץ לפנות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריכם ולברר לאילו זכויות אתם עשויים להיות זכאים. דמי אבטלה הם קצבה חודשית המגיעה למי שהיה שכיר וסיים את עבודתו, בהינתן עמידה בקריטריונים של תקופת עבודה מינימלית וגיל. גובה דמי האבטלה והתקופה בה ניתן לקבלם נגזרים ממספר משתנים שחשוב להכיר. בנוסף, במקרים מסוימים ניתן להיות זכאים לגמלת הבטחת הכנסה או מענקים ותוספות שונות. חשוב להתעדכן בזכויות המגיעות לכם ולהגיש מועד את המסמכים הנדרשים.

מלבד מוסדות המדינה, ישנם גם גופים פילנתרופיים, עמותות וקרנות המציעות מלגות והלוואות מיוחדות המיועדות לסיוע למחפשי עבודה. מלגות אלו יכולות לסייע במימון הוצאות קיום בסיסיות, שכר לימוד להכשרות מקצועיות, רכישת ציוד נחוץ לחיפוש העבודה ועוד. חפשו מידע לגביהן באינטרנט או פנו לארגונים העוסקים בסיוע בתעסוקה לקבלת הכוונה. כמו כן, בררו באגף הרווחה ברשות המקומית שלכם אם אתם זכאים להנחות או תמיכה כלכלית בתקופה זו, למשל בדמות סבסוד חוגים וצהרונים לילדים, הנחה בארנונה או סיוע במימון תרופות וטיפולים רפואיים.

לבסוף, אם הועסקתם תקופה ממושכת טרם הפסקת העבודה, בדקו מול מחלקות השכר או משאבי האנוש בארגונים בהם עבדתם לגבי אפשרות למשיכת כספי פיצויים שנצברו לזכותכם בקופות הגמל או בקרנות ההשתלמות. במידה ואין בכך פגיעה בזכויות עתידיות או בצבירת הפנסיה, משיכה של חלק מהסכומים הללו יכולה לתת מענה זמני למצוקה, עד יציאה מחודשת לשוק העבודה.

הכלל העיקרי הוא לנצל את מלוא הזכויות והמשאבים הזמינים, מתוך היכרות עם כל האפשרויות הרלוונטיות עבורכם. אל תהססו להתייעץ עם גורמי מקצוע, לשאול שאלות ולהתעקש על מיצוי הזכויות המגיעות לכם. זכרו, מדובר בכספים ובהטבות המיועדים בדיוק למטרה זו – לסייע לכם לצלוח את התקופה הזו ביתר קלות ולהגיע מוכנים ושלמים יותר אל העבודה הבאה שלכם.

סיכום

לסיכום, תכנון פיננסי נכון והיערכות מוקדמת יכולים להפוך את תקופת חיפוש העבודה למאתגרת פחות. צמצום הוצאות, יצירת תקציב ריאלי ואיתור מקורות הכנסה ותמיכה זמינים, יסייעו לצלוח את התקופה ביתר קלות. זכרו, גם אם התהליך נראה ארוך ומתסכל לעיתים, הצלחה וודאי נמצאת בפתח. שמרו על אופטימיות ואל תוותרו! אנו ב”מעוף” מאחלים לכם בהצלחה רבה ומזמינים אתכם להסתייע בשירותינו המקצועיים בתהליך חיפוש העבודה וההשמה. נשמח ללוות אתכם בדרככם החדשה.

 

תוכן עניינים

משרות חמות, טיפים, וובינרים ועדכונים בדרך למציאת העבודה הבאה שלכם

שליחת קורות חיים

הדרך למשרה הבאה שלך מתחילה ממש עכשיו
מרגש? גם אותנו!

- או מילוי הטופס הבא: -

תודה

הפרטים נשלחו בהצלחה!

איזה כיף

בדקות הקרובות ישלח אלייך
sms עם פרטים נוספים

רגע... לפני שאתם הולכים,

את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?
תנו לנו למצוא לכם את המשרה הבאה שלכם!

- או מילוי הטופס הבא: -

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)

הגשת מועמדות

הגשת מועמדות באמצעות קובץ קורות חיים:

- או מילוי הטופס הבא: -

יצירת קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון מקיף, מקצועי ומותאם אישית לצרכים שלכם! צוות המומחים שלנו פה עבורכם.

התחברות

ברוך שובך! התחבר לחשבון שלך באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל וסיסמא:

הרשמה לאתר מעוף

יצירת חשבון באתר מאפשרת שמירת משרות מועדפות,
הגדרת סוכן חכם ושמירת קורות חיים באיזור האישי.
ההרשמה באמצעות רשתות:

או באמצעות דוא״ל: (הסיסמא תשלח אלייך במייל)

הנתונים האישיים שלך ישמשו לתמיכה בחוויה שלך ברחבי אתר זה ולניהול הגישה לחשבונך. קראו עוד בעמוד מדיניות פרטיות.

איזה כיף, הפרטים נשלחו בהצלחה!

נדבר בקרוב.
ולבינתיים, כדאי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות :)